Tillid og åbenhed giver de bedste rammer for et godt forældresamarbejde

Gensidig kontakt i dagligdagen er vigtig

Overbringelse af korte beskeder fra hjemmet, der kan have betydning for barnets dag, er der altid plads til når dit barn bliver afleveret. Har I en længere besked eller beskeder, der ikke skal gives hen over hovedet på børnene, kan I altid ringe eller skrive via stuens fællespostkasse i Aula. Sommetider vil I også opleve, at personalet vil give besked om, hvordan dagen er gået. Det kan både være, hvis barnet har været uheldigt og har slået sig eller hvis barnet har haft en god oplevelse i en leg eller en aktivitet.

Oplevelsen af sammenhæng mellem hjemmet og børnehaven er betydningsfuld

Samarbejdet med jer forældre om at bygge bro mellem hjemmet og børnehaven er af stor betydning, da det giver barnet oplevelsen af sammenhæng. Det kan være at barnet skal øve sig i selv at tage tøj af/på eller øve sig i at vente på tur men også hvis der sker noget i hjemmet. Det kunne være et nyt familiemedlem, nyt kæledyr, skilsmisse eller dødsfald. Her kan denne viden hjælpe os med at støtte barnet igennem en eventuel svær tid eller have en snak om det gode, der sker.

Dialogmøder giver rum til fælles overvejelser om jeres barns trivsel og udvikling

I vil i løbet af jeres barns børnehave tid blive indkaldt til dialogmøder, også kendt som forældresamtaler. Hyppigheden af disse møder vil hænge sammen med resultatet af de trivselsevalueringer vi laver i forbindelse med vores arbejde med opsporingsmodellen. Møderne vil tage udgangspunkt i barnets trivsel og udvikling udfra forskellige parametre.

Det er altid sådan, at I kan bede om et møde, hvis der er noget, I har brug for at vende med os.